top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAdmin

ביטוח אופניים חשמליים – אופניים חשמליים הם כלי רכב לכל דבר - מה כולל ביטוח אופניים חשמליים

רוכבים על אופניים חשמליים? ביטוח אופניים חשמליים כבר עשיתם?


האופניים החשמליים מהווים בשנים האחרונות חלק בלתי נפרד מהנוף העירוני הציבורי. מדובר בכלי תחבורה, דו גלגלי וממונע, אשר ביכולתו להגיע למהירויות גבוהות, ומהווה פתרון התניידותי המאופיין כפתרון בעלות נמוכה, נוח וידידותי לסביבה, הן למבוגרים והן לצעירים. האופניים החשמליים מהווים מחד אלטרנטיבה נוחה לבעיות חנייה, עמידה אינסופית בפקקים, עלויות גבוהות של דלק ההולך ומתייקר באופן תדיר, ותחזוקה שוטפת ויקרה של רכבים או התניידות במוניות, ומאידך, השימוש באופניים חשמליים חוסך את הצורך להשתרך בתחבורה ציבורית.


מסיבות אלה ונוספות, בוחרים אנשים רבים לרכוש אופניים חשמליים ולבסס עליהם את מרבית התניידותם העירונית, על כן ביטוח אופניים חשמליים מהווה הכרח.

האופניים החשמליים מורכבים משילוב של מנוע חשמלי, סוללה חשמלית, מנוע, בלמים וחיווט, מרבית הדגמים הרווחים בשוק הינם בעלי הספק של 180- 500 וואט ועל פי חוק המהירות המותרת הינה 25 - 20 קילומטר לשעה. בפועל לנוכח המציאות, ניתן לראות אופניים חשמליים רבים הכוללים מצערת ומנוע בעלי כח רב הרבה יותר וביכולתם להגיע למהירויות מירביות של 40 ולעיתים 50 קילומטרים לשעה.


כל הסיבות לעשות ביטוח


מדובר במהירות גבוהה וכפולה מהמותר בחוק ויש לזכור כי חלק ניכר מהרוכבים על האופניים החשמליים הם נערים ונערות צעירים ללא רשיון וללא ידע בכללי התחבורה. בקרות תאונה, הרכיבה ללא ביטוח אופניים חשמליים עשויה להסתיים בתביעות משפטיות ונזקים גופניים בעלויות גבוהות ביותר.

מנתונים של משרד התחבורה עולה כי בשנת 2017 נהרגו כשבעה רוכבים על אופניים חשמליים ובשנת

2018 נהרגו מעל ל - 17 רוכבים על אופניים חשמליים, מדובר בעלייה תלולה של מעל ל 150% בנתוני תאונות קטלניות.


עמותת "אור ירוק" הנלחמת בתאונות הדרכים דיווחה בשנת 2017 על נתוני מעורבות בני נוער הרוכבים על אופניים חשמליים והיו מעורבים בתאונות דרכים, הנתונים משקפים מספר עגום של 279 מהרוכבים על אופניים חשמליים שהינם מתחת לגיל 16 נפצעו בשנת 2017 כתוצאה ממעורבות בתאונות דרכים.

לתשומת לבכם - תקנות חדשות של משרד התחבורה קובעות כי החל מתאריך ה- 1.1.2019

מי שאינו בעל רישיון נהיגה יידרש לעבור מבחן תיאורטי מטעם משרד הרישוי אם ברצונו לנהוג על אופניים חשמליים. יתר על כן, מכיוון שהנהיגה על אופניים חשמליים מותרת מעל גיל 16, במידה וייתפס רוכב צעיר יותר, האופניים החשמליים שלו יוחרמו וזכות הוצאת רישיון הנהיגה שלו תדחה בשנה.


לאור הנתונים העגומים, המסקנה הבלתי נמנעת היא שביטוח אופניים חשמליים הינו הכרחי עבור הרוכבים, ין אם מדובר בצעירים או במבוגרים.


פוליסת ביטוח אופניים חשמליים


מעניקה כיסוי ביטוחי בקרות תאונה שהתרחשה עקב רכיבה על אופניים חשמליים או בעת התרחשות פעולה הקשורה אל האופניים החשמליים ישירות.


ביטוח אופניים חשמליים

האפשרויות הקיימות בפוליסת ביטוח אופניים חשמליים כוללות - כיסוי ביטוחי עבור תאונות אישיות במקרי מוות או נכות, כיסוי ביטוחי לאובדן או נזק הנגרם על ידי תאונה לאופניים, כיסוי ביטוחי לשברי עצמות/שברים גופניים, כיסי ביטוחי לנזקים נפשיים ו/או פיזיים לגורם צד שלישי וכיסוי ביטוחי לנזקי רכוש או אובדן רכוש של צד שלישי.

אנא שמרו על עצמכם ועל עתידכם - אל תרכבו ללא ביטוח אופניים חשמליים המעניק לכם הגנה מלאה ומקיפה בעת הצורך.




10 צפיות0 תגובות
bottom of page