top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAdmin

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה - הטבת המס שתחסוך עבורכם הרבה כסף

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, ביטוי מסורבל, מעורפל ולא ברור, אשר רובנו מפרשים כמו עוד מונח בירוקרטי לא מובן, אך בפועל, מדובר בתיקון שכדאי לכולם להכיר ומשמעויתיו בעלות ערך רב לעתיד הכלכלי, שלנו ושל היקרים לנו. במידה ואתם גמלאים, או קרובים לגיל הפנסיה - כדאי שתכירו.


תיקון 190 לפקודת מס הכנסה - מה המשמעות?


התיקון לפקודת מס הכנסה נולד ב 2012 בעקבות יוזמה לשפר את מעמדן הציבורי של קופות הגמל. מדובר במוצר חסכון והשקעה מוצלח מאוד עבור בני הגיל השלישי בעת יציאתם לפנסיה, ומהווה עבורם הן חסכון והן אפיק השקעה אטרקטיבי עם שלל הטבות מס נלוות. יותר ויותר פנסיונרים בוחרים שוב ושוב להשקיע את כספם בקופת גמל לפי תיקון 190 ומנצלים בהנאה רבה את מגוון ההטבות הקיימות באפיק זה.


התנאים להפקדת כספים בקופת הגמל


א. על המוטב להיות בן 60

ב. למוטב יש קצבת פנסיה מינימלית של 4,418 ש"ח בחודש.

היתרונות הקיימים בהפקדה לקופת גמל על פי התיקון -

-הטבות מס בעת משיכת הכספים כקצבה - במידה והנכם מעל גיל 60 פתוחה בפניכם האפשרות למשוך את הכספים כקצבה פטורה ממס לחלוטין.

-מיסוי מופחת על רווחים נומינליים - התיקון מאפשר למוטבים לשלם מס בסך 15% במקום מס של 25% הקיים במוצרי חסכון מקבילים בשוק. -דמי ניהול נמוכים בקופות הגמל - הטבה משמעותית שכן דמי הניהול באפיקי השקעה אחרים בשוק גבוהים בהרבה. -אופציית ניוד גמישה - הן של הכספים והן של הניהול, ניתן להעביר את הכספים למסלול אחר ללא השפעה מיסויית כלל. -מינוי מוטבים - קופת הגמל לפי תיקון 190, מאפשרת לכם מינוי מוטבים לבחירתכם אשר יהוו היורשים הבלעדיים של הכספים וזאת ללא תלות בצו ירושה או הצגת צוואה. במידה והחוסך נפטר לפני הגיעו לגיל 75 יוכלו המוטבים לקבל פטור מלא ממס על כל הרווחים. במידה והחוסך נפטר אחרי גיל 75 יוכלו המוטבים למשוך את כל הכסף בשיעור מס של 15% בלבד או למשוך את הכסף מקופת הגמל כקצבה הפטורה ממס.

-ניהול השקעות - למוטבים בקופת גמל לפי התיקון, ישנה אופציה להשקיע בשלל אפיקי השקעה אטרקטיביים אשר אינם מוצעים כבדרך קבע לשאר האוכלוסיה וביניהם סחר בורסאי בניירות ערך או נכסי נדל"ן.

-העמדת הלוואות כנגד הקופה - אפשרויות לקיחת הלוואות בתנאים אטרקטיביים ביותר תחת הכספים אשר נצברו בקופת הגמל לפי תיקון 190.

ברגעים החשובים - רשף סוכנות ביטוח

רשף סוכנות לביטוח תשמח לעמוד לצידכם ברגעים החשובים הללו בחייכם, ולסייע לכם במעבר חלק ככל הניתן לחיי הגמלאות המהנים, תוך הבטחה מלאה כי כספכם והעתיד הכלכלי שלכם נמצאים מובטחים בידיים המקצועיות, האכפתיות והאמינות ביותר.


תיקון 190 לפקודת מס הכנסה

17 צפיות0 תגובות
bottom of page