top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAdmin

ביטוח רכב - המדריך השלם! נהג צעיר, נהג חדש? ביטוח אחרי תאונות רכב

קניתם רכב? ברכותינו, דבר ראשון עליכם לרכוש ביטוח רכב. ביטוח הרכב נחלק לשלוש קטגוריות - ביטוח חובה, ביטוח צד שלישי וביטוח מקיף.


ביטוח חובה - מדובר בפוליסה בסיסית ורכישתה מעוגנת בחוק, הכיסוי מוענק בעבור פגיעות גופניות בשל פגיעת רכבים. כל המעורבים בפגיעה זכאים לפיצוי, ללא הוכחת אשמה. תנאי פוליסת ביטוח רכב חובה כפופים להוראות המפקח על הביטוח מטעם המדינה, וההבדל הינו בעלות הפרמיה, כאשר הפרמטרים לקביעת הפרמיה הם - וותק המבוטח, מספר תאונות בשלוש השנים האחרונות, האם המבוטח הינו נהג צעיר (מתחת לגיל 24), האם המבוטח נהג חדש (מחזיק רשיון פחות משנה), במידה ומדובר בנהג צעיר ו/או נהג חדש הפרמיה תתייקר בהתאם.



ביטוח רכב - רשף סוכנות לביטוח

מעניק כיסוי ביטוחי לנזקי צד שלישי, על ידי רכבו של המבוטח. על פי חוק אין חובה לרכוש אותו אך יש לקחת בחשבון כי בקרות נזק בתרחיש של פגיעה, העלויות עשויות להיות גבוהות ביותר. גבול אחריות הפיצוי מצוין בפוליסת ביטוח הרכב וישנו גם את רכיב ההשתתפות עצמית, שעלותה משתנה בהתאם לפרמטרים כגון - גיל המבוטח, וותק, נהג צעיר, נהג חדש, רישום תאונות קודמות וכו'. ישנה אפשרות לבטל את דמי ההשתפות העצמית בתוספת כספית לתשלום הפרמיה.


ביטוח מקיף



מכיל שילוב של ביטוח צד שלישי ובנוסף מעניק כיסוי לנזקי הרכב של המבוטח. הכיסוי הביטוחי מוענק במקרים של תאונה, פריצות, שריפה, גניבה וכו'. גם במקרה זה לא מדובר בביטוח חובה. מדובר בכיסוי ביטוחי רחב היקף המעניק פיצוי עבור עלויות תיקונים או אובדן נזקי כולל של הרכב (טוטאל לוס). ביטוח רכב מקיף מספק שלל כיסויים והרחבות אפשריות כגון - שמשות, שירותי גרר, רכב חלופי במקרה שהרכב במוסך, שירותי טסט, שירותי החלפת גלגל בשל תקר ועוד.


שימו לב כי ביטוח מקיף במסגרת ביטוח הרכב לא מעניק כיסוי ביטוחי עבור נזקים מכניים ברכב, תקרים או תוספות אביזרים אשר אינן נכללות בהרכב המקורי של הרכב.

עלות הפרמיה של הביטוח המקיף לרכב מחושבת על פי הפרמטרים הבאים: שווי הרכב הכולל ושווי עלויות החלפים במידת הצורך, סוג הרכב, רישום תביעות בשלוש השנים האחרונות (העדר תביעות מעניק הנחה), כך שיש לקחת בחשבון כי כל רישום של תאונה עשוי לייקר את פרמיית ביטוח הרכב. נהג צעיר ו/או נהג חדש (סטטוס המייקר את הפוליסה), כמות הנהגים על הרכב (ככל שביטוח הרכב מוגבל לפחות נהגים כך העלות מוזלת בהתאמה), קיומן של מערכות התראה ובטיחות.

באילו מקרים ניתן לוותר על הביטוח המקיף ולרכוש רק ביטוח חובה וביטוח צד שלישי


באופן עקרוני מומלץ בחום לבטח את הרכב הן בביטוח חובה והן בביטוח מקיף, באופן זה תדעו בוודאות שאתם מוגנים באופן מלא בקרות כל תרחיש או אירוע. בין אם מדובר בפגיעה ברכב שלכם, או ברכב אחר, פגיעה פיזית שלכם או בגורם נוסף. במקרים מסויימים, בהם הרכב המבוטח הינו רכב וותיק ועלותו זולה מאוד, ועלות הפרמיה עשויה להשתוות לשווי הרכב, בוחרים מבוטחים שלא לרכוש ביטוח מקיף במסגרת ביטוח הרכב.

142 צפיות0 תגובות
bottom of page